Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11
Drtina, Matěj ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11 Hlavním cílem této práce je provést analýzu úrovně vedení kotouče u mládežnických hráčů ledního hokeje v kategoriích U10 a U11. Dosažení tohoto cíle se skládá ze dvou hlavních kroků, konkrétně z realizace výzkumné testovací baterie zaměřené na vedení kotouče ve vybraných hokejových klubech a z následného provedení komparativní analýzy, včetně interpretace dat získaných z tohoto testování. V této bakalářské práci jsme použili metody pozorování, analýzy a komparace. Metoda pozorování byla využita při realizaci standardizovaného testování úrovně vedení kotouče u kategorií U10 a U11. Analytický a komparativní metodický přístup pak byl využit při vyhodnocování a interpretaci dat získaných z testování na ledě. Testování úrovně vedení kotouče se zúčastnilo celkem 246 hráčů kategorie U10 a U11 z 8 různých klubů. Průměrná úroveň vedení kotouče u hráčů kategorie U11 je znatelně vyšší (dosahuje hodnoty 4,3) než u hráčů o rok mladších z kategorie U10 (hodnota 2,9). Hráči z klubů které jsou držiteli statusu Akademie Českého hokeje si vedli v testování výrazně lépe než hráči z klubů bez tohoto statusu. Z výsledků testování evidentně vyplývá pozitivní korelace mezi výší dosažené úrovně vedení kotouče a výší věku a délky registrace v hokejovém...
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...
Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy.
Soucha, Filip ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy Autor: Bc. Filip Soucha Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň tělesné zdatnosti, pohybových dovedností a množství podkožního tuku u dětí na 1. stupni základní školy. Dalším cílem je zjistit vzájemné vztahy mezi tělesnou zdatností, pohybovými dovednostmi a množstvím podkožního tuku. Metody: Výzkumný soubor se skládá z žáků třetích, čtvrtých a pátých tříd základní školy (n=77). Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti bylo využito Unifittestu (6-60), pro zjištění pohybových dovedností byl použit test TGMD-2 a pro zjištění podkožního tuku proběhla somatická měření, která jsou součástí Unifittestu (6- 60). Výsledky: 32% dětí dosáhlo v testu tělesné zdatnosti průměrné skóre dle testové normy. Nad i pod průměrnou hranicí se nacházel stejný počet dětí, a to 34%. U 79% dětí jsme v testu tělesné zdatnosti zjistili nevyrovnané výsledky, kdy nejlepší výsledky byly většinou dosaženy v testu leh-sed a nejhorší výsledky ve vytrvalostním člunkovém běhu. U 50% dětí jsme zjistili nadprůměrné množství podkožního tuku.. V motorickém testu dosáhlo 70% procent dětí podprůměrných výsledků. Lepších výsledků dosahovali děti v lokomotorickém subtestu v porovnání s manipulativním...
Nejčastější zranění pohybového aparátu u dětí mladšího školního věku, které se věnují vrcholově gymnastickému aerobiku, sportovní nebo moderní gymnastice
Hassmannová, Kristina ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Satrapová, Lenka (oponent)
Název: Nejčastější zranění pohybového aparátu u dětí mladšího školního věku, které se věnují vrcholově gymnastickému aerobiku, sportovní nebo moderní gymnastice Cíle: Zjistit výskyt problémů pohybového aparátu ve formě bolestivých stavů a zranění u dívek mladšího školního věku věnujících se gymnastickým sportům na výkonnostní úrovni. Součástí práce také bylo zjistit, které oblasti pohybového aparátu jsou na jejich vznik nejnáchylnější a zda a v jaké míře ovlivní vznik bolestí nebo zranění výkonnostní úroveň gymnastek, dále i to, jak je tato problematika řešena z fyzioterapeutického aspektu. Metody: K získávání dat byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu formou strukturovaného rozhovoru a dotazníku. Sběr dat byl koncipován retrospektivně. Výzkumný soubor tvořil 58 dívek (průměrný věk 13,5 let) věnujících se vrcholově gymnastickým sportům. Výsledky: Problém s pohybovým aparátem se vyskytl u 98 % gymnastek během mladšího školního věku. Nejnáchylnější oblastí pohybového aparátu na vznik bolestivých stavů a zranění se ukázaly dolní končetiny, konkrétně kolena a hlezna. Situace, kdy se vyskytovala kombinace více problémů pohybového aparátu, nastala častěji než výskyt jen jednoho problému. Ve vztahu k výkonnostní úrovni měly gymnastky na nemedailových pozicích procentuálně vyšší...
Analýza tréninkového procesu u začínajících squashistů
Cerman, Jaroslav ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
 Název práce: Analýza tréninkového procesu u začínajících squashistů.  Cíle práce: Provést rozbor tréninků squashe u dětí v mladším školním věku a v praxi otestovat jeho vliv na získávání technických dovedností a na rozvoj kondičních schopností.  Metody: Pozorování, testování.  Výsledky: Squashový trénink rozvíjí kondiční schopnosti a děti v mladším školním věku se učí technickým dovednostem velmi rychle.  Klíčová slova: squash, trénink, mladší školní věk, technická příprava, kondiční příprava
Tělesné složení dětí lišících se pohybovým programem
Kučera, Jan ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Tělesné složení dětí lišících se pohybovým programem Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat tělesné složení pomocí BIA metody u dětí v mladším školním věku a posoudit rozdíly v zastoupení vybraných tělesných složek vzhledem k lišícímu se pohybovému programu. Metody: Pro diagnostiku tělesného složení byla zvolena metoda bioelektrická impedanční analýza pomocí přístroje Bodystat 1500. Data naměřená Bodystatem byla zpracována a graficky znázorněna pomocí programu Microsoft Excel. Sledované parametry tělesného složení byly: tělesný tuk, tukuprostá hmota a celková tělesná voda. Výzkumu se zúčastnilo celkem75 probandů ve věku 10-11 let průměrné výšky 147,7 cm a váhy 42,1 kg. Výzkum zahrnuje pravidelně trénujících 25 dětí z klubu RC Mountfield Říčany (trénink 3x týdně + 2x tělesná výchova) s pohybovou aktivitou střední až vysoké intenzity trvající 360 min/týden, pravidelně trénujících 25 dětí z Fight clubu Říčany (2x týdně trénink + 2x tělesná výchova) s pohybovou aktivitou střední až vysoké intenzity trvající 270 min/týden a 25 dětí ze ZŠ Nemo Říčany u kterých je pohybová činnost zastoupena pouze školní tělesnou výchovou 90 min/týden. Výzkumný soubor je tvořen pouze chlapci, protože dívky při srovnatelném množství celkového tělesného tuku disponují vyšším podílem FM než chlapci. Výsledky:...
Nejčastější zranění pohybového aparátu u dětí mladšího školního věku, které se věnují vrcholově gymnastickému aerobiku, sportovní nebo moderní gymnastice
Hassmannová, Kristina ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Satrapová, Lenka (oponent)
Název: Nejčastější zranění pohybového aparátu u dětí mladšího školního věku, které se věnují vrcholově gymnastickému aerobiku, sportovní nebo moderní gymnastice Cíle: Zjistit výskyt problémů pohybového aparátu ve formě bolestivých stavů a zranění u dívek mladšího školního věku věnujících se gymnastickým sportům na výkonnostní úrovni. Součástí práce také bylo zjistit, které oblasti pohybového aparátu jsou na jejich vznik nejnáchylnější a zda a v jaké míře ovlivní vznik bolestí nebo zranění výkonnostní úroveň gymnastek, dále i to, jak je tato problematika řešena z fyzioterapeutického aspektu. Metody: K získávání dat byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu formou strukturovaného rozhovoru a dotazníku. Sběr dat byl koncipován retrospektivně. Výzkumný soubor tvořil 58 dívek (průměrný věk 13,5 let) věnujících se vrcholově gymnastickým sportům. Výsledky: Problém s pohybovým aparátem se vyskytl u 98 % gymnastek během mladšího školního věku. Nejnáchylnější oblastí pohybového aparátu na vznik bolestivých stavů a zranění se ukázaly dolní končetiny, konkrétně kolena a hlezna. Situace, kdy se vyskytovala kombinace více problémů pohybového aparátu, nastala častěji než výskyt jen jednoho problému. Ve vztahu k výkonnostní úrovni měly gymnastky na nemedailových pozicích procentuálně vyšší...
Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy.
Soucha, Filip ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy Autor: Bc. Filip Soucha Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň tělesné zdatnosti, pohybových dovedností a množství podkožního tuku u dětí na 1. stupni základní školy. Dalším cílem je zjistit vzájemné vztahy mezi tělesnou zdatností, pohybovými dovednostmi a množstvím podkožního tuku. Metody: Výzkumný soubor se skládá z žáků třetích, čtvrtých a pátých tříd základní školy (n=77). Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti bylo využito Unifittestu (6-60), pro zjištění pohybových dovedností byl použit test TGMD-2 a pro zjištění podkožního tuku proběhla somatická měření, která jsou součástí Unifittestu (6- 60). Výsledky: 32% dětí dosáhlo v testu tělesné zdatnosti průměrné skóre dle testové normy. Nad i pod průměrnou hranicí se nacházel stejný počet dětí, a to 34%. U 79% dětí jsme v testu tělesné zdatnosti zjistili nevyrovnané výsledky, kdy nejlepší výsledky byly většinou dosaženy v testu leh-sed a nejhorší výsledky ve vytrvalostním člunkovém běhu. U 50% dětí jsme zjistili nadprůměrné množství podkožního tuku.. V motorickém testu dosáhlo 70% procent dětí podprůměrných výsledků. Lepších výsledků dosahovali děti v lokomotorickém subtestu v porovnání s manipulativním...
Motoricko funkční příprava v tělesné výchově na 1. stupni základní školy
Bízková, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tělesná kultura, do které se řadí tělesná výchova, pohybová rekreace a sport, je v dnešní době velmi intenzivně diskutovaným tématem, kterému je věnována stále větší pozornost na laické i odborné úrovni. Tato problematika se řeší také na státní úrovni, neboť sport a pohyb obecně přináší celou řadu zejména pozitivních externalit. K těm se řadí například snížení hladiny hromadných neinfekčních onemocnění, které umožňují finanční úspory ve zdravotnictví. Dalším pozitivním dopadem vyšší tělesné kultury obyvatelstva je sociální a kulturní kultivace lidského potenciálu, což vede ke snižování problémů v oblasti kriminality či drogové problematiky. Současný moderní svět se potýká s celou řadou problémů a právě nedostatek pohybu je jedním z nich. Již u menších dětí se projevují negativní účinky současného životního stylu obyvatel, které lze označit jako civilizační choroby. K těm nejčastějším u dětí patří alergie, nemoci dýchacích cest, srdeční a cévní onemocnění, ale také tělesná oslabení, ke kterým se vážou bolesti kloubů či zad. Vnějším projevem těchto problémů je obezita, poměrně závažné onemocnění, které se týká čím dál větší skupiny dětí. Přitom těmto nemocem se dá předcházet pravidelnou tělesnou aktivitou. Aby obyvatelstvo věnovalo tělesné kultuře dostatečnou pozornost, je potřeba k pohybu správným...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.